Lietuvos verslo sektorių koncentracija – monopolijos, ologipolijos ir tobula koncentracija

Picture of Scoris

Scoris

Lietuvos verslo ekspertai

Rinkos koncentracija Lietuvos pramonės šakose

Atlikome Lieutuvos verslo sektorių koncentracijos analizę naudojant Herfindahl-Hirschmano indeksą (HHI). Indekso reikšmė 100% – rodo visišką monopoliją, o 0% – tobulą konkurenciją. Įprastai reikšmės virš 60% rodo monopolinę rinką, reikšmės nuo 20% iki 60% rodo oligopoliją, o reikšmės <1% tobulą konkurenciją.

Konkurencijos įvairovė

Analizė atskleidė įvairialypę rinkos struktūrą. Tokios pramonės šakos kaip telekomunikacijos ir administracinės paslaugos pasižymi oligopoliniais bruožais, kurių HHI atitinkamai yra 24,3 % ir 23,8 %, o keli pagrindiniai rinkos dalyviai, tokie kaip „Telia Lietuva” ir „Biuro”, užima dideles rinkos dalis. Tuo tarpu tokiuose sektoriuose kaip chemijos produktų gamyba ir IT paslaugos koncentracija yra didelė, nors ir nesiekia oligopolijos ar monopolijos ribų. Tai rodo, kad Lietuvos rinkoje egzistuoja įvairūs konkurencijos lygiai, o tam tikros pramonės šakos yra labiau linkusios į koncentraciją nei kitos.

Konkurencingi ir mažos koncentracijos sektoriai

Konkurencingesniuose sektoriuose, pavyzdžiui, pastatų statybos, architektūros ir inžinerijos paslaugų, rinkos koncentracija yra maža, o HHI yra gerokai mažesnis nei 3 %. Tai rodo sveiką konkurencijos lygį, kai didesniam skaičiui įmonių tenka palyginti nedidelės rinkos dalys. Konkurencingiausia pramonės šaka pagal HHI yra tekstilės gamyba, kurios HHI yra įspūdingai mažas – 0,2 %, o tai rodo, kad rinkos aplinka yra labai susiskaidžiusi ir skatina konkurencinę dinamiką.

Kiti mūsų pranešimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *